Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: P.Klimpl:Platit za poskytnutou službu je přece normální


[ Odepsat ] [ Související příspěvky ] [ BEN - Bestíkovy noviny ]

 

NORD Service - velkoplošný tisk, digitální tisk

 


Autor: Starouš , posláno: 23.7.2011 17:35:06, z adresy: 89.143.153.91

Ale to není až tak složitý matematický úkol. Když vezmu obyčejný oblasťák (cca 100 aut na průměrnou oblast), tak při parkovném 20 Kč/auto vyberu 2000 Kč. Většinou je potřeba minimálně dva lidi na parkování a závodníci přijíždějí třeba i v rozptylu tří hodin. Myslím, že moc nepřestřelím, když napíšu, že průměrný orienťák je obvykle nadstandardní příjmová skupina, takže mohu počítat jeho hodinový výdělek 200-250 Kč. Při dvou lidech, kteří se starají o parkování by jejich "plat" měl být 1200-1500 Kč. A to počítám jenom dobu, kdy opravdu stojí na parkovišti. Není v tom započítáno jejich cestovné a zaplacena doba, kterou cestou strávili. Správně by, samozřejmě, měli dostat proplacený celý den, který beztak na závodech museli strávit. To už jsme na nějakých 3200-4000 korunách. Tedy mnohem víc, nežli se vybere... a teď můžeme začít zkoumat, jestli také něco nestál pronájem louky, na které se parkuje... ještě chceš víc čísel třeba pro standardní počet čtyř až pěti lidí, kteří se starají o parkování na větších závodech?

>>Kapitalismus muze fungovat i s regulovanym monopolem jak na strane nabidky, tak poptavky. Modely tvorby ceny se pak samozrejme lisi.
>>
>>Ale tady konkurence je minimalne ve forme substitucnich produktu, kdy treba muzes sve penize utratit za navstevu ZOO ci divadla, nebo dokonce v podobe vstupu noveho subjektu na trh, kdy se muze nekomu zdat vhodna prilezitost usporadat zavody, kam budou jezdit podobne rozladeni lide, kteri nechteji platit vysoke parkovne u stavajicich "dodavatelu sluzby".
>>
>>PS: na poradani zavodu se opravdu zbohatnout neda, kdyz jsem pomahal letos poradat na PE, tak sice mi oddil poskytne nekolik sto korun slevu na oddilovych prispevcich, nicmene ma opportunity costs na to, abych kamaradum pomohl poradat zavody a nebyl jen pasivni konzument, byla hodne vysoka (den dovolene v praci, 3x cesta z Prahy a zpet, protoze z rodinnych duvodu jsem nemohl zustat na miste). Kdyz to srovnam s naklady kamaradu z oddilu, kteri museli revidovat prostor, delat pruzkum terenu a dalsi cinnosti, vlozil jsem do toho jen zlomek.
>>
>>Pak se prosim nediv, ze budi velkou nevoli, pokud nekdo obvinuje oddily z mamonu spojeneho s vybiranim parkovneho, kde se opravdu naklady za pronajem platit musi. Na PE jsme parkovne u 2. a 3. etapy nevybirali, cimz jsme nepokryli naklady na pronajem parkovaci plochy. A podle mne to byla hloupost.
>>>
>>>Taky bych tě (ačkoliv jsem nedovzdělanej blb) rád upozornil, že základní podmínkou kapitalistického podnikání (na které se odvoláváš) je konkurenční prostředí
>
>
>"Kapitalismus muze fungovat i s regulovanym monopolem jak na strane nabidky, tak poptavky"
>To je nějaká nová teorie platná pro tuzemsko?
>Ale vážně -vysvětli mě prosím dvě věci:
>1)Proč se mohou někteří pořadatelé obejít bez parkovného (teď např Silesia) a jiní vybírat 30kč za každý den (5.denní v Boru).
>2)Proč mi tedy někdo nedokáže přímo ,že se pletu-stačí pár čísel z vyúčtování konkrétních závodů:
>kolik stály náklady na parkovací plochu + event ostatní a kolik vybral na parkovném (pokud je vůbec schopen to doložit).
>Podle zběsilých reakcí některých zasloužilých pořadatelů jsem asi šlápnul do vosího hnízda ,ale já přece nikde netvrdím ,že parkování musí být vždy bezplatné.Ano, za poskytnuté služby se musí platit - ale relevantně ke kvalitě této služby!




Související příspěvky



Odepsat

Tvé jméno:
Tvůj e-mail:
(není nutné)
Název příspěvku:
Text příspěvku:
Heslo: (napiš pozpátku ben)