Autor:
jiří jansa ,
posláno: 19.7.2011 10:08:37,
z adresy: 62.240.183.85
na to jsou studie, google:
environmental impact orienteering
největší problém jsou ty skály, kde málo kontrol a početně velké kategorie způsobuje erozi. Kdybych se dostal na geologii do 3. ročníku, měl jsem v plánu tuto erozi změřit, ale takto si vystačím se svým Schumpeterem.
jinak já mám poslední dobou svědomí čisté, místo megazávodů ve skalách si raději dám městský sprint. A díky tomu, že ODS+TOP09 chce nahánět nezaměstnané na nucené úklidy měst, již Sosna nebude moci psát, že jde o běh po hovínkách, nezaměstnaní nám to uklidí
>Ničíme je silný slovo, hodilo by se spíš ovlivňujeme.
>
>>Já zase považuju parkovné za velmi mravné, jelikož tlačí závodníky k tomu aby sdílely automobily a šetřily přírodu, kterou již tak orienťákem hodně ničíme (hlavně ve skalách). Samozřejmě funguje také hromadná doprava a autostop. Například na Botas se dalo krásně dojet vlakem, takže příště prosím parkovné minimálně zdvojnásobit.
>>
>>>Dosud jsem nepochopil proč pořadatelé závodů požadují zvýšené startovné v době kdy ještě nezveřejní startovku ani parametry tratí.Za těchto zvyklostí je přece pro ně jasně výhodnější ,když se co nejvíce závodníků přihlásí tzv "po termínu". Zaplatí pěkně dvojnásobné startovné a pořadatel nemá žádnou práci navíc - startovku nalosuje 24hod před startem a pokud mu dojdou mapy tak prostě dalšího závodníka odmítne.A ti co zaplatili startovné tzv. včas, si musí pěkně počkat až jim pořadatel sdělí co si to vlastně koupili-protože v době platby většinou znají jen termín a GPS kde bude centrum.Spolu s vybíráním tzv. parkovného = neevidovaný a nedokladovatelný příjem oddílů do černého fondu, to považuji za nemravnost která se rozmohla a stala se běžnou zvyklostí.
>>>Za sebe -a několik soupeřův kat. H60- chci ovšem touto cestou poděkovat pořadatelům HSH 2011 za pěkné tratě. Konečně jednou bylo patrné co je KT a co Long (charakterem tratě a nejen podle délky) a měli jsme dojem , že si někdo dal práci se stavbou i pro dědky .Díky!
>>
>