Autor:
Kuba z VjČ ,
posláno: 21.1.2011 14:25:55,
z adresy: 92.62.224.5
On je problém nejenom v mapách, ale i v oddílech - např. od Plzně na jihovýchod je jediný oddíl Kašperky na okraji kraje. Když jsou na dané škole schopní si orienťák uspořádat, popř. pořádá-li tam nějaký oddíl první závod, tak je většinou požadavek, aby se běhalo na uzavřeném školním pozemku - přeci jen mají kantoři zodpovědnost za děti a bojí se je vypustit do lesa, čemuž se ani nedivím. Podle mě je efektivnější udělat jen mapu školního pozemku v 2000 (maximálně den práce včetně kreslení v ocadu). Ty děti to tam znají - nemají problém s orientací a učitelé se nebojí. Na druhou stranu tím děti jen seznámíme s orienťákem, ale nepřitáhneme je k němu, na to je pak potřeba, aby tam byl kvalitní a dobře fungující oddíl.
>Předesílám, že si velice vážím toho, co dělá komise pro rozvoj OB.
>
>Předesílám taky, že tady rozhodně nemíním "řešit" kompetenční zákon a dělit ani slučovat ministerstva. Dnešní zprávy jsem vyhodnotil tak, že ČSTV "naděluje" letos naposledy. A na přípravu školních projektů pro příští rok je už pomalu pozdě.
>
>Konkrétně například v Itálii je spolupráce orienťáku se školami institucionalizovaná (
http://www.fiso.it/06_scuola/) a OB se dostává do všech škol jako součást výuky. U nás je pořád ten problém, že v některých okresech nemáme ani kilometr mapy, takže tam učitelé nemůžou orienťák žákům nabízet, i kdyby sebevíc (žáci i učitelé) chtěli. Chápu, že na všechno najednou "nejsou lidi", ale pokud jde o proniknutí do škol, brzy nás může předběhnout nějaký jiný sportovní svaz.