Re: Re: Re: Změna názvu budiž, ale loga...? :o(


[ Odepsat ] [ Související příspěvky ] [ BEN - Bestíkovy noviny ]

 

NORD Service - velkoplošný tisk, digitální tisk

 


Autor: Jirka Doucha , posláno: 26.11.2008 13:40:16, z adresy: 194.228.113.179

Já čtu O2 zásadně jako kyslík. Kdysi jsem měl ve škole chemii a od té doby vím, že O2 je kyslík.

>My, germanisti čteme O2 zásadně ó zwei, ale je pravda, že mi občas na kontaktním místě O2 nerozumí, o čem že to hovořím.
>
>>No já jsem taky spíš konzerva, poangličťování pěkného českého "orientační běh" mě rve uši (off topic: podobně jako O2, který čtu radši Ó dva než ou tú), takže doufám, že nejsme v O veřejnosti v menšině. Ale to logo... no upřímně, umím si asi představit i hezčí, i když co do nadčasovosti je asi dobré. Ale grafik nejsem, tak se nechám erudovanějšími překvapit. Jen zas doufám, že to nebude něco na způsob amerických hokejových nebo basketových týmů. Nějaký vzorek by nebyl?
>>
>>>Tak se nám prý na valné hromadě chystá oprášení návrhů na změny názvu svazu, případně svazového loga. Co se týče názvu, ať promluví hlas lidu ústy volených zástupců :o), jen se proboha vyvarujte prasáren typu míchání jazyků ("svaz orienteeringu"), neřkuli celocizojazyčných názvů nebo zkratek ("O-sport.cz" jako název sportovního svazu, to je doufám vtip?). Prosadí-li zde většina rozumnou změnu, budiž. Ale v té druhé věci...
>>>Málokterý sport má graficky pěkné logo, které na první pohled vyjadřuje, o čem ten sport je, a mám za to že o orienťáku do platí stoprocentně. Pokud má někdo pocit, že je potřeba ho změnit v rámci "diktátu moderní doby", považuji to za jednu z největších zhovadilostí, se kterou jsem se v OB posledních let setkal. Předpokládám, že by někdo nejradši viděl logo "v novém stylu", tedy poskládaná písmena a geometrické tvary - pro inspiraci nemusíme v této zemi chodit daleko, viz třeba loga měst Prahy či Brna (jako by městům nestačily znaky, kterými se prezentovala odedávna) nebo "bublinové" logo ČR (vlajka jako symbol země už je přece taky out...). Vyblbnout se v grafice bez ohledu na to, co má logo vyjadřovat, si ve sportu může dovolit tak akce typu olympiády, ale pro menší sport je to cesta do pekel. Sorry, pokud se mýlím a nové návrhy by měly veřejnosti opět ukázat, že tento sport spojuje běh, orientaci a les (tak jako stávající postavička, lampión a strom), ale mám docela strach, zda výtvor nějakého kreativce nebude horší než logo současné, graficky pěkné a jsem přesvědčen že ve svém vzhledu "nadčasové" (na rozdíl od "módních trendů", čtverečky a čárečky budou za pár let out a taková loga zralá na obměnu). Ostatně, podívám-li se pro srovnání na logo IOF, je to výtvarné dílo, ale to je asi tak všechno ... že ta zelená špice je písmeno I, to ví opravdu jen ten, kdo zná zkratku, a pochybuji že jakýkoli neorienťák pozná k čemu to logo patří.
>>>A hlavně, není jedna ze základních zásad marketingu, že zavedená a úspěšná značka se nemění? (Což platí pro logo i pro název, není-liž pravda?) Nebo si snad někdo myslí, že orienťák dnes není zavedený a/nebo úspěšný sport a řešení vidí ve změně symbolů? No, nevím...
>>
>




Související příspěvky



Odepsat

Tvé jméno:
Tvůj e-mail:
(není nutné)
Název příspěvku:
Text příspěvku:
Heslo: (napiš pozpátku ben)